2008年4月1日 星期二

The Soundtrack Of My Life - Yesterday Once More

很多人都對這首Carpenters演唱的"Yesterday Once More"不陌生, 除了The Carpenters一貫的優美輕快旋律外,Karen Carpenter輕盈柔美且辨識度極高的嗓音更是深入聽者的心裡.我想為何自己大部分時間都聽西洋歌曲與畢業後為何會一頭栽進唱片公司的國外部門工作跟這首歌有很大的關係. 當然,我第一次在堂姊家聽到這首歌時,我並不知道它的歌名,也不知道是誰唱的,根本也不曉得在唱啥?但當時還是幼稚園小班的我卻記得從黑膠唱盤傳出來的那一句"every sh la la, every wo wo wo..". 這旋律就這樣深植在我的腦海裡,時隔幾年,我才認識這首歌,但Karen Carpenter卻也在幾年後因為厭食症而結束她33年的生命.


"When I was young I'd listened to the radio Waitin' for my favorite songs When they played I'd sing along It made me smile Those were such happy times And not so long ago How I wondered where they'd gone But they're back again Just like a long lost friend All the songs I loved so well"


This is the very first soundtrack of my life.


沒有留言:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...